///آموزش انجام یوگا پشت میز کامپیوتر

آموزش انجام یوگا پشت میز کامپیوتر

 

ماهیچه های شما هم اکنون در چه حالی هستند؟ مقداری استراحت کنید. کامپیوتر یوگا(انجام حرکات در پشت میز رایانه شخصیتان) انجام دهید. انجام آن خیلی آسان است و شما در عرض چند دقیقه احساس راحتی خواهید کرد. کامپیوتر یوگا(Computer Yoga) به شما کمک خواهد کرد تا تنش های موجود در بدنتان را برطرف کنید. با تفکر و سوال پرسیدن از خود در حین انجام این حرکات ذهنتان آرام خواهد شد. کامپیوتر یوگا پاسخ کارکنان دفتری و نویسندگان برای داشتن انرژی مثبت در طول روز است. در حالت ایده آل تمرین کردن همه روزه ی کامپیوتر یوگا به شما کمک خواهد کرد که کارهای روزانه خود را با انرژی مثبت انجام دهید.

آموزش انجام یوگا پشت میز کامپیوتر

1.سر خود را حرکت دهید و سرود “اُمممم” مانترا ( یک نوع یوگا) را در ذهنتان بخوانید. سرتان به چپ و به راست بچرخانید و سپس به جلو و عقب حرکت دهید.

شانه هایتان را حرکت دهید تا فشارها برطرف شوند.

2.شانه هایتان را حرکت دهید تا فشارها برطرف شوند. بهترین روش را که احساس میکنید برایتان مفید تر است انتخاب کنید. به جلو حرکت کنید، و سپس سمت دیگری را برای حرکت انتخاب کنید. آرنج هایتان را جا به جا کنید و همچنان صدای ” اُمممم” را در ذهنتان زمزمه کنید.

ستون فقرات خود را به سمت چپ و راست حرکت دهید

3.ستون فقرات خود را به سمت چپ و راست حرکت دهید. مناجات “اُمممم” را در ذهنتان زمزمه کنید.

4.پاهای خود را بر روی زمین حرکت دهید. صدای “اُممم” را در شکم خود در پاها و زمین ایجاد کنید. بر روی زمین متمرکز شوید و به سرود زمین فکر کنید.

آموزش انجام حرکات ورزشی در پشت میز کار

5.بدن خود را از سر تا پا ماساژ دهید. هر دو دست خود را بر روی سرتان نگاه دارید، کف دست ها را بمالید و آسمان را تصور کنید و به بهشت فکر کنید. به نور هایی که از آسمان به زمین می آیند فکر کنید. نور ها را به صورت خود ماساژ دهید و همینطور بر روی چشم ها، گوش ها و تمام بدنتان و به نور بی اندیشید. خودتان را با نور پر کنید. پاهایتان را حرکت دهید و نور را به زمین منتقل کنید.

فواید یوگا

6.دست خود را حرکت دهید و نور را به اطرافیان و کسانی که دوست دارید بفرستید. بگویید” من نور را میفرستم به … آیا ممکن است  همه ی مردم شاد باشد. آیا ممکن است همه ی جهان شاد باشند.”

ورزش پشت کامپیوتر

7.کف دستها را به هم بمالید. به مراد خود(خداوند) فکر کنید و بگویید ای خدای من لطفا مرا در راهی که می پیمایم کمک کن. حال شما می توانید سوالی از خود بپرسید. در مورد زندگی فکر کنید. اهداف شما چیست؟ چه راهی را انتخاب کرده ایید؟ جواب را از درون خود بشنوید. جواب را در درون خود احساس کنید. جواب چیست؟

computer Yoga

8.دستان خود را بر روی پاها و یا شکم خود قرار دهید. ذهن خود را آرام کنید و به سرود “اُممم” مانترا در ذهن خود بی اندیشید. آن را در قفسه ی سینه، شکم، پاها، در زمین و در تمام کیهان جاری کنید. زمزمه مانترا را همچنان در ذهن خود تکرار کنید.

برای یک دقیقه به هیچ چیز فکر نکنید

9.برای یک دقیقه به هیچ چیز فکر نکنید. خیلی ساده در جای خود بنشینید و به هیچ چیز فکر نکنید.

شما چه چیزی را برای رسیدن در زندگی هدف قرار داده ایید؟ آن را بگیرید.

در حال حاضر جمله مثبت شما چیست؟ چه چیز شما را در طول روز و زندگیتان مثبت نگاه می دارد؟ برای مثال جمله مثبت من این است: “من خوشبین هستم و با خوشبینی راه خود را در زندگی می پیمایم.”

حالا شما آماده هستید که دوباره به کار باز گردید

10.انجام شد! حالا شما آماده هستید که دوباره به کار باز گردید.

ترجمه:ب.دلاوری

منبع:Wikihow

آموزش حرکات ورزشی

 

ثبت ديدگاه