//, غذاهای اصلی/آموزش طرز تهیه پای مرغ و سبزیجات

آموزش طرز تهیه پای مرغ و سبزیجات

آموزش طرز تهیه پای مرغ و سبزیجات

مواد لازم

  • 400 گرم آرد سبوس دار بعلاوه دو قاشق غذا خوری آرد به صورت جدا
  • یک قاشق غذا خوری نمک
  • یک قاشق چای خوری بیکینگ پودر
  • 10 قاشق غذاخوری آب یخ
  • دو سوم فنجان بعلاوه دو قاشق غذا خوری روغن زیتون اکسترا ویرجین
  • 680 گرم مرغ چرخ کرده
  • 115 گرم لوبیا سبز خرد شده ( به اندازه یک فنجان )
  • سه چهارم فنجان هویج خرد شده
  • یک قاشق غذا خوری آویشن تازه خرد شده
  • یک قاشق غذا خوری سیر خرد شده
  • یک دوم فنجان نخود فرنگی های تازه
  • یک و یک دوم فنجان آب مرغ بدون نمک
  • یک قاشق غذا خوری جعفری خرد شده تازه، بعلاوه مقداری اضافی برای چاشنی
  • سه چهارم قاشق چای خوری فلفل سیاه
  • یک تخم مرغ بزرگ، هم زده شده
  • یک قاشق چای خوری آب
  • اسپری پخت ( یا مقداری روغن )

طرز تهیه

1- سه و یک دوم فنجان آرد، یک و یک دوم قاشق چای خوری نمک و بیکینگ پودر را در مخلوط کن قرار دهید. سپس خوب با هم ترکیبشان کنید. 10 قاشق غذا خوری آب سرد و دو سوم فنجان روغن زیتون را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس به آرامی آن را داخل مخلوط کن و کنار ترکیب آرد انتقال دهید. آن قدر مخلوط کنید تا خمیر شکل بگیرد. خمیر را روی سطح کمی ملایم قرار دهید. به مدت یک دقیقه ورز دهید و آن را تبدیل به لایه ای با ضخامت 12 سانت کنید، یک پلاستیک رویش بکشید و اجازه دهید 30 دقیقه در یخچال بماند.

2- فر را تا دمای 400 درجه فارنهایت ( 204 درجه سانتی گراد ) گرم کنید. یک قاشق غذا خوری روغن را در یک ماهی تابه نچسب بزرگ روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. مرغ را اضافه کنید، بپزید و گاهی نیز آن را به هم بزنید. به مدت 5 دقیقه و یا تا زمانی که قسمت صورتی رنگی روی گوشت نماند، آن را بپزید. سپس مرغ و محتویات داخل ماهی تابه را داخل یک کاسه بریزید.

3- بدون اینکه ماهی تابه را پاک کنید یک قاشق روغن باقی مانده را نیز در آن گرم کنید. لوبیا سبز، هویج، آویشن و سیر را اضافه کنید و در ماهی تابه را بگذارید. پیوسته محتویات را هم بزنید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که نرم شدند بپزند. مرغ و محتویات کاسه را دوباره به ماهی تابه اضافه کنید، نخود فرنگی ها را هم بریزید. دو قاشق آرد باقی مانده را رویش بریزید، سپس به هم بزنید تا مواد آغشته شوند. آب مرغ را اضافه کنید و به جوش بیاورید، به مدت 3 تا 4 دقیقه یا تا زمانی که ضخیم شود. جعفری، فلفل و یک دوم باقی مانده نمک را داخل آن بریزید.

4- در یک کاسه کوچک، تخم مرغ و یک قاشق غذا خوری آب را بهم بزنید. خمیر را از یخچال بیرون بیاورید، بگذارید 5 دقیقه بماند. خمیر را به 12 بخش مساوی تقسیم کنید. همه آنها را به شکل توپی شکل دهید. هر توپ را روی سطحی که کمی آرد زده اید تبدیل به دایره ای 15 سانتی کنید. با قاشق، یک سوم فنجان از میکس مرغ را داخل مرکز هر کدام از خمیرها بگذارید. با استفاده از براش آشپزی، لبه های خمیرها را تخم مرغ بزنید. سپس دایره ها را از وسط تا کنید تا به شکل نیمه ماه در بیایند. لبه ها را به یکدیگر فشار دهید تا درست بسته شوند. سپس همین کار را برای دیگر خمیرها بکنید.
خمیرها را که حالا پرشان کردید به مدت 22 تا 25 دقیقه، در دمای 400 درجه فارنهایت داخل فر بپزید. در پایان اگر دوست داشتید روی پای ها جعفری بریزید.

اطلاعات تغذیه ای:

مواد گفته شده در این دستور پخت برای 12 وعده است. هر وعده شامل یک پای است.

اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا است.

  • کالری: 347
  • چربی در یک وعده: 20.2 گرم
  • چربی اشباع در یک وعده: 3.5 گرم
  • چربی غیر اشباع در یک وعده: 12.7 گرم
  • چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: 3 گرم
  • پروتئین در یک وعده: 17 گرم
  • کربوهیدرات در یک وعده: 24 گرم
  • فیبر در یک وعده: 4 گرم
  • کلسترول در یک وعده: 57 میلی گرم
  • آهن در یک وعده: 2 میلی گرم
  • سدیم در یک وعده: 628 میلی گرم
  • کلسیم در یک وعده: 42 میلی گرم
  • قند در یک وعده: 1 گرم

منبع: دکتر کرمانی

آموزش آشپزی

ثبت ديدگاه