///استفاده از گاز طبیعی و ذخیره انرژی در سرازیری ها در ماشین های فولکس واگن

استفاده از گاز طبیعی و ذخیره انرژی در سرازیری ها در ماشین های فولکس واگن

استفاده از گاز طبیعی و ذخیره انرژی در سرازیری ها در ماشین های فولکس واگن

در میان قوانین سخت گیرانه محیط زیست، سازندگان اتومبیل همواره دنبال را های جدید برای افزایش بهروری مصرف سوخت هستند. فلوکس واگن در سمپوزیوم موتور وین در اتریش از تکنولوژی جدید خود رونمایی کرد که در آن مصرف سوخت بهتری نسبت به موتور های گازوییلی، هیبرید و الکتریکی بدست می آید حال آن که میزان قدرت تولیدی یکسان است.

در موتور های گازوییلی فلوکس واگن با نصب گیربکی های در اس جی به دنبال ذخیره انرژی در سرعت های بالا و زمانی که راننده پای خود را از گاز بر می دارد، است. در سرعت های تا 130 کیلومتر بر ساعت موتور می تواند کاملا خاموش شود و گیربکس از موتور جدا شود، زمانی که در سرازیری هستید و دیگر پا روی پدال گاز قرار ندارد. این سیستم میتواند تا 0.41 لیتر در هر صد کیلومتر صرفه جویی در مصرف داشته باشد.

با نصب باتری های لیتیومی یونی 12 ولت به جای باتری ها قدیمی در زمان خاموش بودن موتور تمامی نیاز های داخل کابین پاسخ داده می شود. و زمانی که راننده نیاز به کمی قدرت بیشتر داشت با فشردن پدال گاز دوباره موتور وارد مدار می گردد. و یا حتی هر دو همزمان می توانند کار کنند.

در کنار این موتور گازوییلی فولکس واگن به دنبال یک موتور که بتواند با گاز طبیعی کار کند نیز هست. فلوکس واگن میخواهد این سیستم را در هاچ بک های کوچک خود همچون پولو به کار گیرد. تا به حال تولید کننده ایی از این سیستم در هاچ بک ها استفاده نکرده است.

با در نظر گرفتن محدودیت های زیست محیطی گاز طبیعی سوخت پاکتری نسبت به گازوییل محسوب می شود. چنانکه فلوکس واگن به دنبال تامین آن از منابعی به جز گاز طبیعی است. منابعی چون ضایعات کشاورزی، تصفیه فاضلاب. فلوکس واگن در حال رایزنی با دولت و شرکت های تامین کننده انرژی و شرکت های گاز برای ایجاد ایستگاهای سی ان جی در جاده هاست.

استفاده از گاز طبیعی و ذخیره انرژی در سرازیری ها در ماشین های فولکس واگن

با توجه به عدم در دسترس بودن گاز طبیعی در همه جا لذا موتور جدید سه سیلندر تی جی آی فولکس واگن با هر دو سوخت گازوییل و سی ان جی کار می کند. این موتور بدون در نظر گرفتن نوع سوخت می تواند 89 اسب بخار تولید کند و به لطف کاتالیست های سرد کننده میزان آلودگی ناچیزی تولید می کند. البته اگر مثل دفعه قبل فولکس واگن دروغ نگفته باشد ….

در حال حاضر موتور های الکتریکی به دلیل ایجاد آلودگی صفر مد نظر بیشتر خودرو سازان هستند و فولکس واگن تنها در مدل گلف به دنبال نصب سیستم تمام الکتریکی است که قدرت 134 اسب بخار و 290 نیوتن متر نیرو تولید میک ند. با توجه افزایش ظرفیت باتری های با وزن مشابه قبل هم اکنون باتری های استفاده شده در این گلف می توانند 35.8 کیلوات ساعت انرژی تولید و مسافت 300 کیلومتر را با آن بیپمایند.

ترجمه: ب. دلاوری

منبع: newatlas

خودرو

ثبت ديدگاه