برای تقویت میل جنسی چه غذایی بخوریم؟

برای تقویت میل جنسی چه غذایی بخوریم؟

هرچقدر جامعه بیشتر به سمت استرس می رود تعداد بیمارانی که درگیر این مشکل خصوصی شده اند نیز بیشتر و بیشتر می شود. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود افراد، میل جنسی را تجربه کنند از جمله مشکلات پزشکی، داروها، استرس، سبک زندگی و بالا رفتن سن طبیعی.

برای خانم ها نبود علاقه، کاهش میل جنسی و عدم توانایی تجربه ارگاسم، برای آقایان انزال زودرس و حتی اختلال در نعوظ علائم این مشکل هستند.

اولین سوالی که از بیمارانم می پرسم این است: ممکن است کمبود مواد معدنی مانند آهن، زینک یا سلنیوم داشته باشید؟ همه اینها روی چگونگی سوخت و ساز تستوسترون تاثیر می گذارد که می تواند تاثیر گسترده ای روی زندگی جنسی داشته باشد. من تستوسترون را هم در خانم ها چک می کنم هم در آقایان، چون سطح این هورمون می تواند خیلی چیزها بگوید و سطح خیلی بالا یا سطح خیلی پایین می تواند برای هر دو جنسیت مشکل ساز شود.

بعد از 30 سالگی به صورت طبیعی تستوسترون هم در خانم ها و هم در آقایان کاهش پیدا می کند که می تواند باعث کاهش انرژی، کاهش حجم عضله و میل جنسی شود. با اینکه مکمل های زیادی برای تقویت تستوسترون در بازار وجود دارد، توصیه می کنم ابتدا درباره این موضوع با یک پزشک متخصص صحبت کنید، چون اگر درست به آن پرداخته نشود می تواند عوارض جدی برای سلامت در پی داشته باشد.

اگر خانم ها می خواهند سطح تستوسترون خود را تقویت کنند، می توانند با این راه حل های طبیعی که در ادامه گفته می شود این کار را انجام دهند.

حتما بخوانید  آشنایی با گیاه تکمه ای-خواص و کاربرد تکمه ای

به سراغ چربی بروید

کلسترول مشتق تستوسترون و بنابراین مهم است که روی سطح کلسترول خود نظارت داشته باشید. دریافت چربی های سالم در رژیم غذایی باعث می شود روند تولید تستوسترون به خوبی پیش رود. من به شدت استفاده از روغن زیتون و روغن نارگیل را برای پخت و پز و همچنین خوردن گردو، تخم کدو و آفتابگردان توصیه می کنم، چون این موارد برای بدن اسید چرب های امگا 3 منیزیم و زینک را فراهم می کنند.

تخم مرغ کامل سرشار از آنتی اکسیدان، چربی های اشباع نشده و چربی های دارای حلقه های اشباع نشده و همچنین کولین است که یکی از بزرگ ترین تقویت کننده های مغز است. میوه آووکادو نیز می تواند به خوبی کمک کند چون باعث کاهش LDL ( کلسترول های بد ) و افزایش HDL ( کاسترول های خوب ) می شود. HDL چیزی است که برای تولید مناسب تستوسترون باید داشته باشید.

مواد معدنی را بالا نگه دارید

یکی از معروف ترین غذاهای تقویت کننده میل جنسی، شکلات است. درست است شکلات خلق و خو را روبه راه می کند اما علت اصلی که آن را به عنوان تقویت کننده میل جنسی می شناسیم، این است که سرشار از زینک و منیزیم است. عصاره استخوان نیز سرشار از زینک، ویتامین A و کلاژن است که برای تولید تستوسترون لازم هستند.

از ماکا کمک بگیرید

ماکا یک ریشه است که وقتی چهار سال پیش به پرو سفر کردم با آن آشنا شدم. ماکا نه تنها سوپر غذایی جدید است که سرشار از آنتی اکسیدان و خواص افزایش دهنده انرژی است، بلکه وقتی به صورت خوراکی مصرف می شود باعث تقویت تولید تستوسترون نیز است. ماکا سرشار از ویتامین های ضروری مانند ویتامین B، C و E و مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم و زینک است.

حتما بخوانید  تاثیر خوردن کاهو سکنجبین و خوابی آرام

ورزشکاران عاشق آن هستند چون باعث بهبود تمرین استقامتی می شود، اما می تواند به تقویت میل جنسی نیز کمک کند، باروری در خانم ها را بهبود دهد، هورمون ها را متعادل کند و به بهتر شدن خلق و خو و علائم یائسگی نیز کمک کند. می توانید این ریشه را به اسموتی یا نوشیدنی های گرم اضافه کنید. ماکا عوارض جانبی جدی ندارد اما خوردن بیش از حدِ آن مخصوصا در ابتدا می تواند باعث ناراحتی معده شود، بنابراین با مقدار کم شروع کنید.

استرس خود را کاهش دهید

استرس یکی از بزرگ ترین مشکلات جامعه است. بسیاری از افراد، سطح استرس خود را کنترل نمی کنند که متاسفانه روی میل، خلق و خو و هورمون هایشان تاثیر می گذارد. گفتنش از انجام آن ساده تر است اما سعی کنید هر آنچه باعث استرستان می شود را بگذارید برای بیرون از اتاق خواب.

یکی از مکمل های مورد علاقه من برای افرادی که زندگی یا کاری سرشار از استرس دارند، گیاه هندی آداپتوژن است. این گیاه برای متعادل کردن سطح استرس فوق العاده است اما هم در خانم ها و هم در آقایان باعث افزایش تولید تستوسترون نیز می شود.
مصرف الکل یکی دیگر از مواردی است که تاثیری بسیار منفی روی میل جنسی تان می گذارد.

نویسنده: دکتر بیندیا گاندی، متخصص مسائل جنسی و خانواده

منبع: دکتر کرمانی

پزشکی و سلامت