////بررسی مدل 2017 نیسان ماکسیما

بررسی مدل 2017 نیسان ماکسیما

بررسی مدل 2017 نیسان ماکسیما

10 تا 15 سال پیش اگر کسی در بازار داخلی به دنبال یک سدان بزرگ و لوکس بود اولین گزینه ای که به ذهن خطور می کرد نیسان ماکسیما بود. این سدان با کیفیت ژاپنی با موتور پرقدرت 3 لیتری و قدرتی بیش از 200 اسب بخار در جاده ها یکه تازی می کرد. یکی از ضعف های بزرگ ماکسیما نبود سیستم کنترل پایداری در آن بود که گاهی باعث سر خوردن عقب آن در پیچ ها و جاده های لغزنده میشد. اما اکنون در سال 2017 دیگر باید همه ی آنچه که درباره ی آن نیسان ماکزیما در ذهن داشتید را فراموش کنید. Nissan Maxima 2017 پر قدرت تر و لوکس تر از همیشه آماده است تا لوکس بودن را با چاشنی اسپرت به شما عرضه کند. در ادامه می خواهیم با هم ببینیم این ادعای نیسان چقدر واقعیت دارد: سدان خانوادگی اسپرت و لوکس!

Nissan Maxima 2017

نیسان ماکسیما در 6 تیپ عرضه می شود که قیمت مدل پایه که S نام دارد 32610 دلار(حدود 123 میلیون تومان) می باشد و در گران ترین مدل خود Platinum قیمتش به 40000 دلار(حدود 150 میلیون تومان) افزایش می یابد. در همه ی تیپ ها نیسان از یک موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر V شکل استفاده می کند. این موتور که نسبت به چند سال پیش نیز بهینه شده است هم اکنون می تواند 300 اسب بخار نیرو در اختیار راننده قرار دهد. این موتور با یک گیربکس جدید CVT کوپل شده است که نیرو را به چرخ های جلو منتقل می نماید. گشتاور 354 نیوتن متری این موتور قلدر آنقدر کافی هست که گیربکس در دورهای پایین هم زحمت زیادی نمی کشد و نیازی به افزایش دور نمی بیند.

نیسان از پیشگامان استفاده از گیربکس های CVT است و اصرار عجیبی به استفاده از این گیربکس دارد. طبق ادعای نیسان این گیربکس جدید که تغییراتی برای ایجاد حالتی مشابه گیربکس های اتوماتیک معمولی را پشت سر گذاشته Xtronic نام دارد. قرار گرفتن شیفتر های پشت فرمان برای کم و زیاد کردن دنده ها که البته به صورت مصنوعی و شبیه سازی شده انجام می گیرد، برای افزودن حالت اسپرت و هیجان در رانندگی است که گیربکس های CVT از آن بی بهره اند. باید گفت این تغییرات جدید همچنان با حالت ایده آل در گیربکس های اتوماتیک 8 و 9 دنده فاصله دارد. آنچنان که در زمان فشار زیاد بر روی پدال گاز همچنان تاخیری در شتاب گیری حس می شود و به نظر می رسد که موتور قبل از رسیدن به دور لازم می خواهد شیره گیربکس را بگیرد.

نیسان ماکزیما مدل 2017

طبق ادعای نیسان موتور شش سیلندر مورد استفاده در این ماشین تا 60% دچار تغییرات شده تا بر روی ماکسیما قرار گیرد. این تغییرات طوری بوده است که علاوه بر افزایش 10 اسب بخار در قدرت، سر و صدای آن نیز به میزان زیادی کاهش یافته است و عملکرد آن بسیار نرم و روان حس می شود. با این وجود در زمان فشار بر روی پدال گاز و شتاب گیری دور موتور به حداکثر میزان ممکن رسیده و تا زمانی که شما پایتان را شل نکنید تا ابد ادامه خواهد داشت و دور موتور افت نمیکند. این امر ارمغان گیربکس CVT آن است و سکوت کابین را تا حد زیادی از بین می برد. نیسان با برخورداری از این موتور و گیربکس قادر است 0 تا 100 کیلومتر را در 5.9 ثانیه بپیماید که برای یک سدان خانوادگی دیفرانسیل جلو عدد قابل توجهی محسوب می گردد. مصرف سوخت این نیروگاه 300 اسبی با وجود استفاده نکردن از سیستم تزریق مستقیم سوخت در داخل شهر 10.7 لیتر و در بزرگراه 7.8 لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است که البته تا حد زیادی خوش بینانه به نظر می رسند. در آزمایش انجام شده که مسیر های کوهستانی و داخل شهری را نیز در بر میگرفت عدد 13 لیتر در نمایشگر خودرو به نمایش در آمد.

تقریبا همه ی رانندگان دوست دارند که سوار بر یک خودرو چهار در خانوادگی شوند که قابلیت های اسپرت هم داشته باشد. نیسان ادعا می کند که در ماکسیما توانسته است این کار را انجام دهد. که البته از حرف تا عمل راه درازی وجود دارد. در آزمایش های صورت گرفته حداکثر شتاب جانبی به دست آمده 0.87 جی بود که البته برای یک سدان خانوادگی بزرگ قابل احترام است اما این عدد برای یک سدان اسپرت دست آورد قابل توجهی محسوب نمی گردد. با قرار دادن حالت رانندگی در مد اسپرت حساسیت پدال گاز بیشتر شده، فرمان سفت می شود، برنامه گیربکس تغییر می کند و موتور آماده است تا در سریعترین زمان ممکن به فرمان راننده پاسخ دهد. اما با وجود قرار گرفتن 61.4 درصد از وزن ماکسیما در قسمت جلو تمام این تلاش ها بی ثمر می ماند و دینامیک فوق العاده ایی در اختیار شما قرار نخواهد گرفت. خودرو علی رغم داشتن پایداری خوب در بزرگراه ها اما در پیچ ها دچار کم فرمانی می شود و راننده آن را سنگین تر از چیزی که هست احساس می کند. پس بهتر است نیسان از ادعای اسپرت بودن ماکسیما قدری کوتاه بیاید چرا که این خودرو هیچ اعتباری نمی تواند در این زمینه برایش به ارمغان بیاورد.

خودرو لوکس نیسان

اما بر خلاف ادعای اسپرت بودن، نیسان هر چقدر در مورد لوکس بودن ماکسیما گفته باشد به گزاف نیست. کابین به خصوص در مدل Platinum بسیار نرم و لطیف است. صندلی های هم در جلو و در عقب بسیار راحت هستند و از چرم با بهترین کیفیت ممکن تهیه شده اند. رو دری ها و روی داشبرد و کنسول وسط همگی رویه چرمی کار شده است و با دوخت ظریفی که روی آن قابل مشاهده است، کاملا فراتر از این کلاس خودرو یی به نظر می رسد. در مدل های فول شما در کمتر جایی از کابین می توانید پلاستیک ببینید و در اکثر نقاط از ترکیب چرم و جیر و آلومنیوم و یا چوب استفاده شده است. یک نمایشگر ال سی دی 8 اینچی در وسط دسترسی به سیستم سرگرمی و رهیاب ماهواره ایی را برای شما ممکن می سازد و به بوسیله دکمه مخصوص پشت دسته دنده کنترل می شود. در مدل های 2017 سیستم Apple Carplay نیز بر روی آن نصب شده است اما فقدان سیستم Android Autocar در آن احساس می شود. آمپر پشت فرمان نیز از دیگر جذابیت های داخل کابین است که با قرار گرفتن یک نمایشگر 7 اینچی رقیبی برای نمایشگر مرکزی خودرو محسوب می شود و راننده می تواند اطلاعات کاملی را در آن در اختیار داشته باشد و کمتر دید خود را به نمایشگر مرکزی بدوزد.

داخل کابین بسیار ساکت است و بلطف عایق بندی عالی در سرعت ثابت 112 کیلومتر بر ساعت تنها 66 دسی بل صدا به درون کابین راه می یابد. این عدد در حالت تخت گاز تا 74 دسی بل افزایش خواهد داشت. این اعداد حتی از مرسدس S550 نیز که سلطان لاکچری محسوب می شود نیز بهتر است. این سکوت حاصل ترکیب سیستم صوتی Bose که قابلیت حذف نویز های اضافی را دارد با شیشه های لمینیت شده پنجره ها و همچنین شیشه جلویی است که نفوذ صدای محیط به داخل را محدود کرده اند. کابین در نرمترین حالت ممکن است و ضربات ریز و درشت به خوبی دفع می گردد تا لوکس بودن آن تکمیل شود.

کابین بسیار زیبای نیسان ماکسیما با چرم شتر

سیستم های ایمنی بکار رفته در ماکسیما هم لیست بلند بالایی را شامل می شود که می توان به هشدار تعویض خطوط، رادار پیش بینی تصادف به همراه ترمز اضطراری و اعلام هشدار به خودرو های عقبی، رادار نقطه کور، سنسور های پارک در جلو و عقب، دوربین دید عقب، سیستم کنترل پایداری و ضد لغزش، کروز کنترل با رادار و سیستم جدید قرار گرفتن کودک در ردیف عقب خودرو بدون نیاز به استفاده از کمربندها اشاره کرد.

اگر به دنبال یک سدان خانوادگی کاملا لوکس و راحت هستید که فضای ردیف عقب برایتان اهمیت زیادی دارد قطعا ماکسیما انتخاب فوق العاده ایی برای شما محسوب می گردد. بخصوص اینکه شما می توانید با رقم پرداختی حدود 40000 هزار دلار( حدود 150 میلیون تومان) امکانات و راحتی را که در سدان های لوکس تر و گران قیمت تر عرضه می شود را با دوام و استهلاک پایین مثال زدنی در نیسان، یکجا در اختیار داشته باشید.

کابین نیسان ماکزیما 2017 با ترکیبی از چرم و کشمیر

از مدتی قبل شرکت جهان نوین آریا اقدام به وارد کردن دو مدل از شاسی بلند های نیسان به نام جوک و ایکس تریل کرده است و عنوان نمایندگی رسمی نیسان را یدک می کشد، در حالی که هیچ نشانی از کشور ایران در وب سایت رسمی نیسان به چشم نمی خورد.شاید با حضور این نماینده نچندان رسمی امیدها برای حضور دیگر مدل های نیسان( البته با قیمت های غیر منطقی) در ایران زنده شده باشد اما با توجه به اینکه نیسان برنامه ایی برای عرضه ماکسیما با موتور کم حجم تری ندارد لذا ورود آن با موتور 3.5 لیتری به کشور فعلا دور از ذهن به نظر می رسد تا همچنان آرزوی ماکسیما دوستان برای حضور رسمی آن در کشور حباب روی آب باشد.

نوشته و تدوین: ب.دلاوری

بررسی خودرو

ثبت ديدگاه