بررسی و تست کیا استینگر 2018 ( Kia Stinger) در نوربرگرینگ

بررسی و تست کیا استینگر 2018 ( Kia Stinger) در نوربرنگرینگ

بلاخره موفق به تست مورد بحث ترین خودروی سال 2017 شدیم، کیا استینگر سدان اسپرتی که ما را اصلا نا امید کرد.

مزایا

  • طراحی خارجی
  • تناسب و متریال داخل اتاق
  • دینامیک عالی رانندگی در این کلاس
  • قیمت قابل قبول و آپشن های زیاد به صورت استاندارد
  • 7 سال گارانتی
  • القای حس جذابیت

معایب

  • صدای اگزوز ضعیف ( به زودی به روز رسانی می شود)
  • نبود امکان انتخاب گیربکس دستی

اولین تست کیا استینگر در نوربرگرینگ

برند کره ایی قصد دارد یک خودرو دیفرانسیل عقب با موتور توربوشارژ و در عین حال کاربردی برای خانواده ها را در استینگر عرضه کند کاری که بسیاری از خودرو سازان معتبر از انجام آن عاجز مانده اند. به نظر ورود به این سگمنت کمی دیر به نظر می رسد اما کیا قصد دارد نیروی جدیدی را وارد این بخش از خودرو ها کند.

برای فهمیدن این موضوع ما به جهنم سبز یعنی خطرناکترین پیست اتومبیل رانی جهان نوربرگرینگ دعوت شدیم.

تست کیا استینگر 2018 در نوربرگرینگ با حضور خبرنگاران

قبل از اینکه به شرح تست بپردازیم بد نیست به مشخصات فنی کیا استینگر 2018 نگاهی بکنیم. این خودرو اسپرت با دو موتور مختلف قابل خریداری است یکی موتور دو لیتری توربو با 254 اسب بخار قدرت و 353 نیوتون متر گشتاور در کنار یک موتور 3.3 لیتری توربو با آرایش V شکل با توان 364 اسب بخار و 510 نیوتون متر گشتاور. هر دوی این موتورها توان خود را از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ های عقب و یا هر چهار چرخ منتقل می کنند.

موتور 3.3 لیتری توربو کیا استینگر 2018

کیا استینگر قطعا بهترین طراحی را در بین تمامی مدل های کیا دارد. از نمای عقب شما قطعا احساس می کنید یک خودروی لوکس آلمانی را مشاهده می کنید و از هر کس این سوال را پرسیدیم نظرش مثبت بود.

تست کیا استینگر با حضور خبرنگاران

کسی فکر نمی کرد خودروسازی که به مونتاژ مدل های فورد می پردازد به این سرعت پله های ترقی را یکی پس از دیگری بپیماید. پس از پیوستن پیتر شرایر آلمانی و تیمش این سرعت بیشتر هم شد و در سال 2011 با معرفی مدل مفهومی استینگر نقطه عطفی در تاریخ این خودروساز کره ای رقم خورد. داستان کیا استینگر شاید با تمامی مدل های کیا متفاوت باشد. شما با یک خودرو مدرن طرف هستید که از یک موتور 6 سیلندر توربو استفاده میکند که توسط فردی بهینه سازی شده است که همینکار را در کمپانی BMW برای سری M انجام میدهد، آلبرت بایرمن. پیتر شرایر فرد دیگری را هم به همکاری با بایرمن دعوت کرده است تا طراحی دینامیک رانندگی را انجام دهد. یک آلمانی دیگر از پورشه به نام فلکس تا کار بایرمن را کامل کند. در حالی که استینگر لوگوی کیا روی خود دارد اما شبیه به هیچ خودروی کیا از دهه قبل نیست.

حتما بخوانید  بررسی مدل 2017 نیسان ماکسیما

نمای داخلی کیا استینگر 2018

آنچه که کیا هوشمندانه آن را مدیریت کرده است، استخدام مهندسان و طراحان آلمانی برای ساخت یک خودرو اسپرت دیفرانسیل عقب است که اگر لوگوی آلمانی روی آن می نشست قیمت آن حتما 50 درصد بیشتر بود.

نمای داخلی کیا استینگر 2018

بعد از وارد شدن به ماشین آن را بسیار شبیه به فضای کابین مرسدس بنز احساس می کنید. به خصوص طراحی خروجی های هوای مرکزی دایره ایی و صفحه نمایش 8 اینچی مخفی شونده و 15 بلندگوی سیستم صوتی هارمن کاردان قطعا شما را به یاد چیز دیگری به غیر از مرسدس بنز نخواهد انداخت.

صندلی های عقب کیا استینگر 2018

صندلی ها بسیار راحت هستند و فضای داخل کابین در قسمت زانو ها و شانه ها و سر در ردیف جلو بسیار خوب است در ردیف عقب هم اگر قد شما بالای 180 نباشد فضای کاملا کافی در قسمت زانو و سر خواهید داشت. کیا استینگر فضای صندوق 406 لیتری در اختیار شما می گذارد.

کیا استینگر 2018 در نوربرگرینگ

نکته شگفت انگیز در مورد استینگر های روز تست این بود که تمام خودرو های در نظر گرفته شده، بدون هر گونه استراحت و سرد کردن سیستم ترمز یا موتور بلافاصله در اختیار گروه بعدی قرار می گرفتند. خودروی اولی که به ما برای تست داده شد 10000 دور در پیست زده بود که معادل 70 شبانه روز 24 ساعته به طور مداوم دور زدن در پیست است. و نکته جالب اینکه همه ی این دور ها توسط یک نفر زده شده بود که قطعا بهتر از همه ی ما 77 پیچ این پیست را می شناخت.

تست کیا استینگر 2018 در نوربرگرینگ

ما انتظار داشتیم که در ابتدا چند دوری را برای گرم کردن و آشنایی با توانمندی های خودرو بگذرانیم اما به صورت ناگهانی خودمان را وسط پیست با یک استینگر 6 سیلندر یافتیم و باید خودرو پیش‌رو را دنبال می کردیم. با وجود وزن 1750 کیلوگرمی وزن آن سنگین احساس نمی شود و با تایر های میشلن تعادلی را که مشابه آن را در ب ام و سری 5 می یابید احساس خواهید کرد.

حتما بخوانید  شرایط و قیمت پیش‌فروش پژو 2008 اعلام شد

سدان اسپرت کیا استینگر 2018

استینگر در تمام نقاط پیست کاملا در دست و قابل کنترل بود و هیچ احساس استرس یا خطری به راننده دست نمیداد. نقطه درخشان این تست جایی بود که در مسیر مستقیم پیست موفق به رسیدن به سرعت 267 کیلومتر بر ساعت شدیم که به یک پیچ منتهی می شود. این کار ممکن است به قیمت سفید شدن تعدادی از موهایتان تمام شود پس توصیه میکنیم این کار را هرگز با کیا اپتیمای خود انجام ندهید.

بررسی کیا استینگر در پیست

ترمز های برمبو کاملا از پس مهار کردن استینگر در حالت ها و سرعت های مختلف بر می آیند و با وجود ساعت ها حرکت در پیست همچنان وظیفه خود را به بهترین نحو انجام میدادند.

روح BMW را در فرمان استینگر می شود حس کرد اگر چه قدری سبک تر از چیزی بود که توقع داشتیم. همه چیز از سطح جاده به خوبی به دستان راننده منتقل می شوند بخصوص در شرایط بحرانی.

کیا استینگر 2018

سیستم تعلیق و فنر بندی Stinger به صورت اتوماتیک ارتفاع خود را در شرایط مختلف و در حین حرکت تنظیم می کند تا بهترین تعادل را برای خودرو و سرنشینان به ارمغان آورد. هیچ تکان غیر معمول و یا سرخوردن و از دست رفتن کنترل در خودرو به وجود نیامد چیزی که شما تنها در سیستم های فنر بندی بسیار سفت می یابید و فراموش نکنید که استینگر یک سدان خانوادگی سایز بزرگ هم می باشد.

پشت فرمان کیا استینگر 2018

بعد از عوض کردن خودرو به نمونه AWD ( چهار چرخ متحرک) قطعا نمونه RWD یا همان دیفرنسیل عقب را خودرو بهتری یافتیم. و وقتی دور آخر را هم با خودرو دیفرانسیل عقب زدیم اطمینانمان از اینکه این خودرو با سرعت بیشتری می تواند از پیچ ها خارج شود و بهتر شتاب بگیرد و هیچ کم فرمانی در آن حس نمی شود، بیشتر هم شد.

پشت آمپر کیا استینگر 2018

کیا استینگر یک خودرو مسابقه ایی و یا رقابتی نیست اما قطعا می توان آن را یک سدان اسپرت فوق توانا دانست که توانست سربلند از جهنم سبز بیرون بیاید.

با زمان محدودی که ما پشت فرمان استینگر در پیست داشتیم نمی توانیم راحتی آن و جنبه سدان خانوادگی بودن آن را بسنجیم بخصوص اینکه سطح پیست کاملا صاف و بدور از ناهمواری ها و سختی های موجود در جاده های معمولی است.

حتما بخوانید  بررسی مشخصات میتسوبیشی اوتلندر 2017+عکس

اما بعد از این همه تعریف شاید ذکر چند نکته منفی از استینگر هم بد نباشد. صدای اگزوز آن تقریبا ناچیز و اصلا در حد و اندازه ی یک خودرو اسپرت نبود. اگر چه مهندسان کیا از بهبود هایی در آینده نزدیک خبر دادند.

نمای داخلی کیا استینگر 2018

شتاب صفر تا صد کیلیومتر آن 4.9 ثانیه است اما به دلیل طراحی موتور و نوع قرار گرفتن توربو ها، در کشور هایی که فرمان در سمت راست قرار می گیرد موتور 4KW قدرت کمتری تولید می کند. گرچه مهندسان کیا عنوان می کنند تأثیری در عملکرد خودرو نخواهد داشت.

عملکرد گیربکس و موتور در اکثر مواقع کاملا نرم و هماهنگ است اما گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آن همیشه به شما قول نمیدهد که دنده ها را مطابق میل شما ثابت نگه دارد مگر اینکه گیربکس زیر فشار زیاد هنگ کند( چیزی گاهی در پیست اتفاق افتاد). بدون داشتن حالت تعویض دستی واقعی و ظرافت های گیربکس های دابل کلاچ اما این گیربکس هشت سرعته اتوماتیک آن چیزی است که ما برای رانندگی روزمره انتخاب خواهیم کرد.

Kia Stinger 2018

کیا استینگر به زودی به ارث گذارنده‌ی یک سگمنت جدید خواهد بود اما در حال حاضر می توان گفت بدون شک این سدان توانمندترین از لحاظ: دینامیکی، بکارگیری تکنولوژی های پیشرفته و آپشن های مدرن در بزرگترین بخش از این سگمنت می باشد.

در حالی که خرید کیا سورنتو به عنوان یک شاسی بلند کاملا کاربردی شاید برای بسیاری منطقی به نظر برسد، بدون شک استینگر آن پکیجی است که قلب و احساس شما را نشانه رفته است.

اگر شما جزو کسانی نیستید که گاه و بیگاه به قلبتان اجازه انتخاب می دهید پس تکلیف مشخص است.

قیمت

از 35000 دلار ( 133 میلیون تومان) تا 42000 دلار (156 میلیون تومان)

نمرات در بخش های مختلف

  • عملکرد و اقتصادی بودن : 9
  • فضای کابین و راحتی: 8.5
  • تکنولوژی و ارتباطات: 9
  • قیمت و امکانات: 9
  • راندن و فرمان پذیری: 9
  • نمره کل: 9

* نمره ها از 10 محاسبه شده اند.

ترجمه: ب. دلاوری

منبع: Caradvice تست و نوشته در پیست نوربرگرینگ توسط البرز فلاح

بررسی خودرو