تفکر تبلیغاتی+چگونه تبلیغات موثر داشته باشیم؟+تفکر ناب در تبلیغات

تبلیغات موثر در کسب و کار

تفکر ناب در تبلیغات:

به طور یقین برای افزایش بهره وری و اثر بخشی تبلیغات و کاهش هزینه های تبلیغاتی سازمان ,همانطور که ضرورت استفاده از روش های مطرح دنیا از قبیل تفکر ناب لازم می شود.این روش در اکثر نقاط جهان توسط افرادی سخت کوش اجرا شده است.انها با تشکیل تیم های تخصصی مورد نیاز,به انجام کارهای گروهی برای شناسایی اتلاف ها مبادرت کردند.انها توانستند مشکلات زیادی را از سر راه تبلیغات برداشته و شرکت یا سازمانشان را به موقعیت های عالی برسانند.
یکی از نمونه های مهم استفاده از این تفکر,در تبلیغات شرکت اچ پی است که این تکنیک را در کمپین تبلیغاتی خود پیاده کرد وبه موفقیت های بسیاری در امر تبلیغات دست یافت.
سراغاز و منشا اصلی شکل گیری تفکر ناب از روش تولید ناب,شرکت تویوتا واقع در جزیره ی ناگویای ژاپن است.در ایتدا خانواده ی تویودا در صنعت ماشین الات نساجی فعالیت می کردند.در دهه ی 1930 به دلیل نیاز شدید دولت ژاپن شرکت تویوتا وارد صنعت وسایل نقلیه موتوری شد.در ان سال ها این شرکت با مشکلاتی از قبیل بازار داخلی کوچک,نیروی کار ثابت,فقدان سرمایه کافی و رقبای خارجی علاقه مند به بازار ژاپن روبرو بود.ای جی تویودا با مهندس شرکت تاییچی اوهونو به امریکا سفر کرده,از شرکت خودرو سازی فورد بازدید به عمل اوردند و نهایتا به این نتیجه رسیدند که اصول تولید انبوه قابلیت پیاده سازی در ژاپن را ندارد و این سیستم اتلاف است.بر همین اساس,انها شیوه ای جدید از تولید را که بعدها تولید ناب نام گرفت ایجاد کردند.
در مدل تولید ناب می توان با کمترین امکانات,انجام بیشترین کارها را با توجه به داده های مبتنی بر ارزیابی مقایسه ای که نشان دهنده ی سازماندهی امور مربوط به مدیریت ارتباط با مشتری ,زنجیره ی تامین,تکوین محصول و عملیات تولید است میسر کرد و ان همانا رهیافتی است که شرکت تویوتا ,بعد از جنگ جهانی دوم,پیشگام ان بوده است,در مدل تفکر ناب در تبلیغات یا تبلیغات ناب نیز می توان با کمترین امکانات ,بیشترین تبلیغات با اثر بخشی بهینه را به ارمغان اورد که مبتنی بر عوامل بسیار مانند تعداد مخاطبان,بهبود کیفیت تبلیغات,بهره وری تبلیغات و….باشد.
اصول تبلیغات ناب:
1- تعیین ارزش تبلیغات از دیدگاه مشتری و مخاطب.
2- شناسایی جریان ارزش تبلیغات.
3- ایجاد حرکت بدون وقفه در این ارزش.
4- ایجاد امکان کشش در زنجیره.
5- تعقیب کمال.

حتما بخوانید  ایده های تجاری آسان برای پول‌سازی و تغییر جهان

گردآورنده: م.جعفری

منبع: fooji.ir