/, بهداشت/توصیه به کودکان مفید برای بزرگسالان

توصیه به کودکان مفید برای بزرگسالان

توصیه به کودکان مفید برای بزرگسالان

متخصصین اطفال می گویند توصیه های آنها به کودکان برای بزرگسالان هم مفید و موثر است.

محققان دریافتند توصیه های متخصصین اطفال به کودکان می تواند برای سایر بزرگسالان و افراد مسن هم مفید باشد.

مطالعات اخیر نشان می دهد ممکن است راز طول عمر طولانی گوش دادن به این هفت توصیه متخصصین اطفال باشد.

به جای قرص های مکمل، میوه و سبزی تازه مصرف کنید

درست همانند کودکان که برای رشد و تکامل خود نیاز به مواد غذایی تازه دارند، افراد مسن هم باید از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنند تا روند پیری سالم تری داشته باشند. پژوهش ها نشان می دهد به استثنای خوردن قرص برای تامین برخی ویتامین ها مانند ویتامین دی، در مقایسه با مکمل ها تاثیر بیشتری بر سلامتی سالمندان دارد.

رژیم غذایی مدیترانه ای، که منبع غنی از مواد غذایی با منبع گیاهی، چربی مفید و دانه های پروتئین است، می تواند در سلامت قلب، پیشگیری از برخی بیماری ها و حتی افزایش طول عمر افراد نقش مهمی داشته باشد.

فعالیت و تحرک بدنی داشته باشید

معمولا به کودکان گفته می شود یک ساعت در روز فعالیت بدنی مانند طناب زدن، دوچرخه سواری و یا حتی دویدن در حیاط داشته باشند. این توصیه برای بزرگسالان نیز مهم است.

همچنین ورزش می تواند در ایجاد احساس شادی و کاهش ریسک بیماری های مرتبط با پیری نقش داشته باشد.

مهارت های جدید یاد بگیرید

نتایج محققان دانشگاه تگزاس نشان می دهد یادگیری مداوم مهارت های جدید در مقایسه با فعالیت های اجتماعی و همچنین کارهای روزمره و تکراری تاثیر بهتری در تقویت حافظه افراد می گذارد.

پژوهش دیگری نشان می دهد یادگیری یک زبان جدید یا نواختن یک ساز موسیقی نیز در بهبود حافظه نقش دارد. کارشناسان آمار می گویند دوران پیری سالم با سطح تحصیلات در دوران جوانی مرتبط است.

به این صورت که نتایج بررسی در دانشگاه «الین کریمینز» نشان می دهد افراد مسن که سطح تحصیلات بالاتری دارند در پاسخ به تست های شناختی بهتر عمل کرده و دیرتر به اختلالاتی مانند زوال عقل دچار می شوند.

مسواک بزنید

نتایج یک مطالعه نشان می دهد افراد مسن با مشکلات مربوط به دندان، سه برابر بیشتر از دیگران از سوء تغذیه رنج می برند. محققان دانشگاه کالیفرنیا عنوان می کنند حفظ بهداشت دهان و دندان نقش مهمی در پیشگیری از پوسیدگی لثه و دندان دارد. بیماری های دندان و لثه با مشکلات قلبی در ارتباط است.

ارتباطات اجتماعی گسترده داشته باشید

برطبق گفته «انجمن روانشناسان آمریکا» افزایش تعداد افرادی که شما را از نظر روحی و اجتماعی حمایت کنند تاثیر بزرگی در کاهش استرس و بروز بیماری قلبی دارد. همچنین حمایت عاطفی خود فرد از دوستان و آشنایان نیز به همین میزان در حفظ سلامتی او تاثیر گذار است.

سیگار نکشید

به گزارش«مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها»، سیگار کشیدن یکی از اصلی ترین عوامل مرگ و میر قابل پیشگیری در آمریکا است. سیگار عامل بسیاری از بیماری ها مانند سرطان، بیماری قلبی و سایر اختلالات مرتبط با سن است.

اگر سیگاری هستید، ترک آن از همین امروز می تواند نقش مهمی در حفظ سلامتی و افزایش طول عمرتان داشته باشد.

به اندازه کافی بخوابید

بر اساس گفته «موسسه ملی سلامت» بزرگسالان هم مانند کودکان به 7 تا 9 ساعت خواب کافی نیاز دارند. شیوه خوابی که متخصصین اطفال برای کودکان پیشنهاد می کنند، برای بزرگسالان هم موثر است.

برنامه منظم برای خواب خود داشته باشید و هنگام خواب کتاب بخوانید. قبل از خواب نوشیدنی های کافئین دار نخورید و نور و صدا را در هنگام خواب به کمترین حد ممکن برسانید.

متخصصین اطفال می گویند برای ایجاد عادت های مناسب در زندگی هیچ وقت دیر نیست. از همین امروز این عادات مشترک بین کودکان و بزرگسالان را به کار بگیرید زیرا این عادت ها، بدون توجه به سن تان، می تواند تغییرات بزرگی در سلامتی شما ایجاد کند.

منبع: طبیب من به نقل از Nextavenue

پزشکی و سلامت

بزرگسالان هم توصیه دکتر به کدوکان را برایخود انجام دهند

ثبت ديدگاه