مقایسه مزدا ۳ و هیوندا آوانته-کدام ماشین بهتر است؟

توضیحات محصول

مقایسه مزدا ۳ و هیوندا آوانته-کدام ماشین بهتر است؟

مقایسه مزدا 3 و هیوندا آوانته-کدام ماشین بهتر است؟

کمپانی : در مقایسه دو کمپانی مزدا ژاپن و هیوندای کره جنوبی ، کمپانی مزدا ژاپن در جایگاهی بالاتر قرار داشته و صاحب امتیاز این بخش می باشد . در ضمن هیوندا النترا نام دیگر هیوندا آوانته در بازارهای غربی می باشد .

طراحی بدنه : مزدا ۳ با طرح اسپرتی خود دارای جایگاهی متفاوت با هیوندای آوانته که دارای طرحی نیمه کلاسیک و خانوادگی است می باشد اما در مقایسه طراحی بدنه میان خودرو آوانته و خودروی مزدا ۳ با توجه به بیشتر دیده شدن اصول طراحی روز در مزدا ۳ ، مزدا ۳ صاحب امتیاز این بخش می باشد.

طراحی داخلی : از نظر سلیقه عمومی ، قالب افراد طراحی داخلی مزدا ۳ را بسیار جذاب و مدرن تر از آوانته می دانند و در نگاه کارشناسی این طراحی بجز زیبائی شامل مباحث دیگری همچون ایجاد ارگونومی و ایمنی بالاتر می باشد بنابراین مزدا ۳ از این حیث در سطحی بالاتر از هیوندا آوانته قرار می گیرد.

ایمنی : هر دو خودرو صاحب ۴ ستاره از ۵ ستاره ایمنی می باشند که با توجه به برابری مجموع ستاره ها در بررسی جزئیات ایمنی مزدا سه خودروئی ایمنی تر از آوانته می باشد.

ارگونومی : مزدا ۳ نزدیک تر به اصول طراحی ارگونومیک روز بوده و از این بابت تفاوت قابل توجهی با هیوندا آوانته دارد.

موتور : متغیر بودن سوپاپ ها در این دو موتور ۲ لیتری هر دوی آنها را نزدیک به هم کرده اما وجود پیستون های لو کامپرس و مکانیسم ورود گردابی هوا با تشدید بیشتر در مجموع موتور مزدا را دارای قدرت و واکنش سریع تری نسبت به هیوندا آوانته کرده . مزدا با ۳ نیوتن متر تورک بیشتر در دور برابر ۴۵۰۰ با اوانته و ۷ اسب بخار در مازاد دور ۵۰۰ ، نیروی بیشتر ، در قیاس با آوانته قرار دارد.

گیربکس : در گیربکس های اتومات ، مزدا ۳ دارای گیربکسی با وضعیت تیپ ترونیک و بسیار مدرن تر از گیربکس آوانته اتومات می باشد و فاصله کم و سرعت زیاد تعویض دنده ها و همین طور در وضعیت تیپ ترونیک انجام نشدن تعویض در red line از برتری های گیربکس مزدا ۳ می باشد و در گیربکس دستی با موجود نبودن مزدا ۳ با گیربکس دستی در بازار ایران شاید مقایسه بی نتیجه باشد اما با توجه به اطلاعات موجود مزدا ۳ دارای گیربکس دستی برتری در قیاس با آوانته می باشد هر چند آوانته نیز دارای گیربکسی بسیار مطلوب است .

ساسپنشن : هدف اول تعلیق در مزدا ۳ اسپرتی بودن و هندلینگ بالاست و این باعث سختی عملکرد این تعلیق و ایجاد کوبش در خودرو مزدا ۳ شده اما آوانته در کنار هندلینگ ، آسایش و نرمی خودرو را نیز در نظر گرفته و در نهایت ترکیبی بسیار مطلوب از این دو را در کنار هم گرد آورده اما در وظیفه اصلی ساسپنشن که همان ایجاد پایداری و قابلیت های فرمان پذیریست مزدا ۳ موفق تر بوده .ترمز : ترمز در این دو خودرو از یک مکانیسم برابر برخوردار بوده و هردو در یک سطح می باشند اما هیوندای آوانته صاحب ترمز تقریبا برتری در سرعت های بالا بوده و توقف نسبتا سریع تری را ایجاد می کند .

سیستم های پایداری : هر دو خودرو فاقد سیستم های پایداری می باشند .

آپشن : مزدا ۳ دارای آپشن های بیشتر حتی در تیپ های ساده خود نسبت به هیوندا آوانته است . مزدا ۳ دارای تیپ های ۱، ۲ و ۳ بوده که از لحاظ فنی برابر و تنها در آپشن تفاوت دارند.

تست درایو : هیوندا آوانته با گیربکس دستی عملکرد اسپرتی و سریع تری نسبت به مزدا ۳ با گیربکس اتومات دارد اما در آوانته با گیربکس اتومات شاهد عکس این موضوع بوده و مزدا ۳ دارای عملکرد بسیار بهتریست . کیفیت و لذت سواری در هیوندا اوانته بالاتر از مزدا سه بوده و فرمان پذیری مزدا ۳ بهتر از آوانته ، با توجه به اختلاف قیمت میان این دو خودرو انتخاب آوانته کار غلطی نیست اما زیبائی ، استهلاک کم ، آپشن های زیاد ، بازار مناسب خرید و فروش ، خدمات قابل قبول و تقریبا به روز بودن مزدا ۳ باعث انتخاب بیشتر افراد در این خودرو شده اما انتخاب بنده میان این دو خودرو ، هیوندا آوانته با گیربکس دستی است.

نویسنده : بهروز شریفیان  مقایسه مزدا ۳ و هیوندا آوانته 

نظرات شما :

:: ارسال نظر