منابع و روش های جذب ویتامین D کدامند؟

نور خورشید از مهمترین منابع ویتامین D محسوب می شود.

در مناطقی که تابش آفتاب، شدت کمتری دارد یا به واسطه دمای هوا یا سایر عوامل پوشش افراد به نحوی است که از قرار گرفتن در معرض نور خورشید محروم هستند کمبود ویتامین D به عنوان یکی از مشکلات مهم مطرح است. بعلاوه افرادی که پوست بدن آنها تیره‌تر است نیاز بیشتری به تابش آفتاب برای تامین این ویتامین دارند.

به همین منظور برای جذب ویتامین d به این افراد توصیه می شود که از مواد غذایی که حاوی ویتامین d بیشتری هستند استفاده کنند.

ماهی بخورید

مصرف ماهی دوبار در هفته میتواند کمک بسیاری به افزایش جذب ویتامین دی در بدن شما کند. منابع غذایی غنی ویتامین D بسیار محدود است و این ویتامین بیشتر در روغن کبد ماهی، ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون، مکمل ویتامین D و غذای غنی شده وجود دارد.

آب پرتقال بخورید

آب پرتقال طبیعی یکی از منابع دیگر ویتامین d است اما نسبت به ماهی بسیار کمتر از این ویتامین بهره میبرد.

شیر بخورید

مصرف روزانه شیر نیز میتواند به شما کمک کند.

سبزی جات تازه بخورید

تحقیقات نشان میدهد که مصرف سبزی جات در کشور ما بسیار کمتر از سرانه جهانی است و به همین دلیل به بسیاری از مردان و زنان و نوزادان ما با کمبود ویتامین مواجه هستند و باید تحت نظر پزشک از داروهای مکمل استفاده نمایند.

جمع آوری کننده: م.جعفری

پزشکی و سلامت

حتما بخوانید  خواص دارویی گیاه خار سنبل و مصارف - تیره پای خرس