///نقاط مهم ماساژ پا برای بهبود سلامت

نقاط مهم ماساژ پا برای بهبود سلامت

نقاط مهم ماساژ پا برای بهبود سلامت

روی پا نقاطی وجود دارد که در واقع منعکس کننده اندام های داخلی بدنمان هستند و می توانیم با فشار دادن و ماساژ دادن آن قسمت ها همیشه تنی سالم  و سلامت داشته باشیم.

چگونه پاها را ماساژ بدهیم؟

ماساژ دادن پا به طور کلی و نه فقط نقاط خاصی از آن مفید است. هر چند وقت یکبار پاها را بکشید، گرم کنید، پا برهنه در اتاق راه بروید ،انگشت ها را بکشید و پاها را با آب گرم بشوئید.

پا را با حرکات آرام و ملایم مالش بدهید و نقاط فعال را 3 الی 7 ثانیه فشار دهید. از انگشت ها به سمت پاشنه پا بروید. هنگام ماساژ پاها را بکشید، ضربه بزنید، نیشگون بگیرید و بمالید.

هنگام ماساژ بعضی نقاط حساس تر هستند. یعنی اندام هایی که به این نقاط مربوط می شوند زیاد هم خوب نیستند. این قسمت ها را باید کامل ماساژ بدهید.

قسمت های دردناک را باید به صورت متناوب و با انگشت شست فشار دهید. این کار نباید بیشتر از یک دقیقه طول بکشد. اگر درست انجام داده باشید در همین یک دقیقه درد کاهش پیدا می کند.

موارد منع مصرف در ماساژ پا: تب، لخته شدن خون، تشدید بیماری های مزمن، زخم ها و خراش های عمیق روی پا.

اصلی ترین نقاط روی پاها

هر دو پای چپ و راست به 5 نقطه تقسیم می شوند که با چهار خط همانند تصویر زیر شمنطقه بندی می شود.

به صورت کلی 5 منظقه برای ماساژ پا وجود دارد که در این 5 منطقه نقاط مختلفی برای ماساژ وجود دارد. که در تصویر زیر می بینید.

پزشکی و سلامت

ثبت ديدگاه