چطور مانند یک گربه آرامش پیدا کنیم

آیا احساس تقید و آشفتگی دارید؟ آیا عصبانیت خود را برسر هر چیز و هرکس که اطراف شماست خالی می کنید؟ برگی از زندگی گربه را ببینید و یاد بگیرید که چگونه در اکثر اوقات آرامش داشته باشید. اگر شما شبیه یک گربه بتوانید آرامش پیدا کنید دیگر زندگی برای شما مثل یک امتحان سخت نخواهد بود. در این متن روش هایی وجود دارد که به شما می گوید چطور مانند یک گربه آرام شوید.

چطور مانند یک گربه آرامش پیدا کنیم

1.با خودتان مهربان باشید. گربه ها در اینکه به اندازه کافی زیبا، مرتب، مورد قبول، ثروتمند، سالم و باهوش نباشند با خودشان رقابت نمی کنند.  آنها خودشان را برای چیز های احمقانه مانند بدشانسی در استرس نمی اندازند. گربه ها با وجود تمام کمبود ها و آن طور که هستند به خودشان عشق می ورزند.

آرامش گربه ایی

2.عجله را ترک کنید. تنها زمانهایی که گربه ها عجله دارند وقتی است که الف) برای تفریح کردن مانند دنبال زنبور کردن ب) تعقیب کردنی که به غذا ختم می شود، و یا پ) وقتی که همدیگر را در زمان جفت گیری تعقیب میکنند. به جز این سه مورد گربه ها کش می آیند، راحت هستند، خودشان را می لیسند( البته شما لازم نیست این یکی را انجام دهید) و می خوابند.

تفکر به روش گربه ها

3.تفکر کنید. گربه ها زمان هایی را  به تفکر در مورد جهان اطراف خود می پردازند بدون اینکه تکان یا حرکت زیادی داشته باشند، زمانهایی که شما فکر میکنید آنها یک مجسمه گربه هستند.

یوگای گربه ایی تمرین کنید

4.یوگای گربه ایی تمرین کنید. حتی اگر متعجب شوید چه نیازی است تا مانند یک گربه خودتان را بکشید؟ پاسخ بسیار ساده است. گربه ها می دانند واقعا و به درستی چطور خودشان را بکشند تا مفید باشد. یک گربه خودش را می کشد تا تنش ها را از بدنش خارج کند و نرمش های بازیابی فوری انجام دهد. یک گربه نرمش های کششی را به روش درست انجام می دهد، پس از او پیروی کنید.

گوشه عزلت بگزینید

5.پنهان شوید. گربه اگر نیاز به فرجه و یا استراحت داشته باشد وقت را تلف نمیکند. او می رود و جایی را پیدا میکند و از هر آنچه برایش ناراحت کننده است دور می شود. در صورتی که آسیب جدی ندیده باشد و یا نمیرد، با شادابی و طراوت برای حفظ موقعیت خود باز می گردد. شما هم باید این کار را امتحان کنید.

مکان مخفی برای خود در خانه و یا گوشه ی باغی فراهم کنید، جایی که بتوانید در آنجا گوشه عزلت بگزینید، وقتی که همه چیز سخت می شود. به آنجا بروید و زخم های خود را مانند گربه ها بلیسید، و آماده و با طراوت برگردید و از آنجایی که رها کرده بودید دوباره از سرگیرید.

مثل گربه خُرخُر کنید

6.مثل گربه خُرخُر کنید. درست است که ما خُرخُر نمی کنیم. اما ما میخندیم ولی هیچ وقت همیشه آن را انجام نمی دهیم. در موقعیت های مختلفی ممکن است گربه شروع به خُرخُر کند مانند وقتی مورد نوازش، یا در آغوش  قرار می گیرد و یا وقتی احساس راحتی میکند. و حتی زمانی که خود را نظافت می کند. شادی های اطراف خود را ببینید، و احساس شادی کنید. خُرخُر نه، بلکه زیاد بخندید. به چیزی هایی که قبلا دیده ایید و برایتان جالب بوده اند و به چیز هایی که همیشه برایتان جالب هستند.

اطرافیان خود را هم بخندانید.

کسی را که عاشقش هستید نوازش کنید تا احساس رضایت در هر دویتان حاصل شود. پیام های شادی آور، جالب و خنده دار برای عشقتان ارسال کنید.

تلاش کنید ماند یک گربه خُرخُر کنید. عمیق و مانند گربه سانان نفس بکشید. لازم نیست حتما صدا تولید کنید کافی است هوا را به داخل بکشید و آرام بیرون دهید مثل زمانی که خُرخُر می کنید.

برای چیزهای کوچک شکرگزار باشید

7.برای چیزهای کوچک شکرگزار باشید. زمانی که ما برای رسیدن به کمال و چیز های بزرگتر و بهتر عجله داریم، گربه ی شما از درون باغچه ی حیاطتان ظاهر می شود،در بین سبزه های غلط می خورد و گل های بابونه را بو می کشد، اسباب بازی هایش را که در کف خانه پراکنده اند می جود، و مبل مورد علاقه ی شما را می خراشد. آنها همه ی آنچه که نیاز دارند درست در زیر بینی کوچکشان آماده است. پس شما هم چنین کنید، بعضی مواقع شما زیادی بالای زمین ایستادید و به آنچه که آن پایین اتفاق می افتد بی توجهید. پایین بیایید و جهان را از منظر گربه تان ببنید، و دویاره چیز های جالبی را که در حیاط خانه تان هستند کشف کنید.

نوازش کنید، در آغوش بگیرید و ببویید

8.نوازش کنید، در آغوش بگیرید و ببویید. چه شما یا آن کسی را که دوستش دارید روز سختی را پشت سر گذاشته باشد، و یا برای اینکه شما می خواهید به شخص دیگری کمک کنید تا احساس آرامش کند، یک نوازش خوب، در آغوش گرفتن و بوییدن می تواند همواره دم دستی ترین کار برای آرامش هر دویتان باشد. هر گربه ایی این کار را بخوبی می داند و به همین خاطر است که آنها آیین مراقبت و غم خواری را به صورت منظم انجام میدهند.

ترجمه:ب.دلاوری

منبع:Wikihow

بهداشت روانی