چه غذاهایی بخوریم تا خوش اخلاق شویم؟

اسیدهای چرب امگا- 3 که در ماهی آزاد (سالمون)، بذر کتان، روغن بذر کتان، و گردو یافت می شود.تخم مرغ، جگر، گوشت قرمز، شیر سویا از غذاهای انرژی دهنده و نشاط آور است.

تریپتوفان که در بوقلمون، سویا، گوشت قرمز و فرآورده های لبنی وجود دارد.

منیزیم که در آووکادو، آجیل و سبزیجات برگ دار سبز یافت می شود.

سید فولیک که در میوه ها و سبزیجات برگ دار سبز موجود است.

ویتامین B12 که در فرآورده های لبنی، گوشت و ماهی وجود دارد.

شکلات بخورید

علاوه بر اینکه شکلات دارای طعم بسیار خوبی است می تواند در بهبود اخلاق و روحیه شما موثر باشد. شکلات هر چه رنگ تیره تری داشته باشد دارای خاصیت بیشتری است.

چه غذاهایی بخوریم تا خوش اخلاق شویم؟

موز

images

موز دارای اسید آمینه ضروری و مهم تریپتوفان و همچنین ویتامین B6،A، فیبر، فسفر، آهن و کربو هیدارت است.

چه غذاهایی بخوریم تا خوش اخلاق شویم؟

فوجی

cropped-DSC_0189.jpg

۱- سرشار از ویتامین های A,B,C,E است.

۲- سرشار از ید است که برای کسانی که کم کاری تیروئد دارند بسیار خوب است.

۳- دارای مقدار زیادی مواد فعال بیولوژیکی از جمله کومارین، سینوکومارین و متیل بنزوات است.

۴- از میوه برای درمان بیماری هایی از جمله : تصلب شرائین، ورم کلیه و لگن چه ، اختلالات مربوط به قلب و رگ های خونی و اختلالات مربوط به معده و روده استفاده میشود…

چه غذاهایی بخوریم تا خوش اخلاق شویم؟

اسفناج

اسفنتج

در صورتیکه بدن به کمبود ویتامین B مبتلا شود باعث بداخلاقی و ضعف روحیه فرد می شود و کمبود این ویتامین باعث منع تولید سرتونین می شود. می توانید برای افزایش این ویتامین اسفناج و کلم بروکلی مصرف کنید.

خوش اخلاق شدن ، تخمه ، تخمه کدو

مواد غذایی مفید برای خوش اخلاق شدن

چه غذاهایی بخوریم تا خوش اخلاق شویم؟

آب

tosiye-ab-khordan

کمبود آب باعث ایجاد اشکال در اعضای بدن و اختلال در توانایی تمرکز مغز خواهد شد.

پنیرها نیز سرشار از تریپتوفان هستند و موجب شادی و خوش اخلاقی می شوند. در هر وعده غذایی و به خصوص صبحانه تکه ای پنیر مصرف نمایید.

چه غذاهایی بخوریم تا خوش اخلاق شویم؟

فلفل، جعفری، گوجه فرنگی، توت فرنگی

05999
وجه اشتراک این میوه ها و سبزجات مقدار بالای ویتامین C است. زمانی که بدن دچار کمبود این ویتامین است، خلق و خو به راحتی تحت تاثیر قرار می گیرد. از فلفل و جعفری می توان در ترکیب انواع سالادها و خوراک ها استفاده کرد. در مورد گوجه فرنگی نیز باید گفت که هر چه رسیده تر باشد، ویتامین C بیشتری خواهد داشت. توت فرنگی نیز یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین میوه ها در تهیه انواع دسر و شیرینی است.

No votes yet.
Please wait...