چگونه شغل خود را حفظ کنیم؟ حرف زدن با رئیس شرکت

چگونه شغل خود را حفظ کنیم؟ حرف زدن با رئیس شرکت

کارمندان باید بدانند هر رئیسی در محیط کار برای خود معیارهایی دارد که اگر آنها را رعایت نکنید ممکن است آینده شغلی تان به خطر بیفتد.

هنگامی که برای کار کردن به استخدام یک مکان خصوصی یا دولتی در می آیید ممکن است روزهای اول احساس غریبی داشته باشید. به همین دلیل سعی می کنید خود را به کار مشغول کنید و کمتر با دیگران صحبت کنید. بعد از مدتی وقتی که همکاران خود را می شناسید جو محیط کار برایتان بهتر و صمیمی تر می شود. بعضی افراد این صمیمیت را فقط برای همکاران مختص نمی دانند از همین رو سعی می کنند با رئیس خود هم مانند یک دوست رفتار کنند.

اگرچه این رفتار صمیمی و عاطفی داشتن بسیار خوب است اما باید بدانید هرچند با رئیس خود صمیمی هستید ولی باید حد و مرزهایی را رعایت کنید. سعی کنید از گفتن جملاتی که در ادامه گفته می شود نزد رئیس خود پرهیز کنید زیرا ممکن شغل خود را از دست بدهید.

1-واقعا امروز حوصله کار کردن ندارم.

2-فکر کنم فردا برای مرخصی باید زنگ بزنم.

3- واقعا از سرکار آمدن ناراحت هستم.

4- فردا یه مصاحبه کاری دارم یه خورده دیر می رسم.

5-خیلی مسخره است که من هنوز پیشرفت نکردم.

6-نمی توانم این کار را انجام بدهم به نظر میاد خیلی خسته کننده است.

7-این بخش جز وظایف من نیست.

8- امروز کار زیاد کردم می توانم مرخصی طولانی برای ناهار بگیرم؟

9- من خیلی خسته هستم.

10- من نمی توانم باور کنم که هنوز اخراج نشده ام. این اولین شغلی است که بعد از 3 ماه هنوز دارمش.

11-ما خانه جدید خریدیم/ اجاره کردیم، می خواهم حقوقم افزایش پیدا کند.

12-من در طول روز از آن شخص خیلی بیشتر کار کردم.

13-این روشی نیست که رئیس قبلی انجام می داد.

گفتنی است؛ نتیجه‌ به‌کار بردن این جملات، خوشایند نخواهد بود و شما بدون شک غافلگیر می شوید، پس همیشه مراقب گفته‌های‌تان در محل کار باشید.

منبع: طبیب من به نقل از msn

سبک زندگی