گوگل قصد دارد ad blocker به مرورگر کروم اضافه کند

گوگل قصد دارد ad blocker به مرورگر کروم اضافه کند

در گزارش جدید وال‌استریت ژورنال از اضافه شدن یک Ad Blocker به‌صورت پیش‌فرض به مرورگر کروم خبر داده است.

بر طبق گزارش‌ وال‌استریت ژورنال، google قصد دارد از راهی برای جلوگیری از نمایش تبلیغات به‌صورت پیش‌فرض در مرورگر کروم استفاده کند. به نظر می‌رسد مسدودکننده‌ی آگهی های تبلیغاتی را باید بخشی از امکانات داخلی نسخه‌ی بعدی مرورگر کروم گوگل بدانیم. آخرین آمار ارائه‌ داده شده توسط Digital Analytics Program که مربوط به ژانویه سال جاری می باشد، نشان می‌دهد که گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر مورد استفاده در ایالات متحده‌ی آمریکا بوده است.

به قطع یقین اضافه شدن یک مسدودکننده‌ی داخلی به مرورگر کروم تأثیر زیادی بر صنعت تبلیغات دیجیتال و کسب‌وکارهای مبتنی بر تبلیغات خواهد گذاشت. این سیاست می‌تواند گوگل را هدف انتقادات تیز و تندی قرار دهد؛ چرا که این کمپانی به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ترین بنگاه‌های نمایش تبلیغات، خود را در لیست سفید مسدودکننده‌ی تبلیغاتش قرار می دهد، در حالی سایر بنگاه‌ها در لیست سیاه قرار می‌گیرند و تبلیغات آن‌ها نمایش داده نخواهد شد.

بر طبق آمار ارائه‌شده توسط eMarketer، نزدیک به 25 درصد کاربران آمریکایی از افزونه‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات در سال 2016 استفاده نموده‌اند. انتظار می‌رود این آمار در سال 2018 به بیش از 30 درصد افزایش یابد.

شنیده‌ها گواه از این دارند که مسدودکننده‌ی تبلیغات گوگل به‌صورت پیش‌فرض برای کاربران فعال خواهد بود و از نمایش تبلیغاتی جلوگیری خواهد نمود که بنا بر سیاست‌های گوگل، مناسب نخواهد بود. بر این اساس به نظر می‌رسد تمام تبلیغاتی که دارای محتوای ویدیویی هستند یا صدا دارند و به‌صورت اتوماتیک اقدام به نمایش می کنند به همراه تمام تبلیغاتی که پیش از دسترسی به صفحه‌ی وب برای کاربر نمایش داده می شوند، به‌صورت پیش‌فرض مسدود خواهند شد.

اقدام گوگل می‌تواند بر درآمد چندین میلیارد دلاری تبلیغاتی این کمپانی تأثیر منفی گذارد، اما از سویی دیگر می‌توان آن را یک حرکت استراتژیک از سوی گوگل خواند؛ چراکه کاربران رفته‌رفته به سراغ افزونه‌ها و اپلیکیشن‌های مسدودکننده‌ی تبلیغات می‌روند که با این حرکت، گوگل می‌تواند با ارائه‌ی سرویس خود کنترل بیشتری بر کاربران داشته باشد. در حال حاضر مرورگرهایی نظیر اپرا به‌صورت پیش‌فرض از وجود مسدودکننده‌ی تبلیغات استفاده می کنند.

گوگل در واکنش به گزارش وال‌استریت ژورنال پاسخی نداده و اعلام نموده است که این کمپانی در قبال شایعات سکوت اختیار می‌نماید. گوگل به این نکته تأکید کرده که به همراه مؤسسات دیگر در پی بهبود وضعیت و استاندارد نمایش تبلیغات می باشد.

منبع:  BUSINESSINSIDER

فناوری اطلاعات

No votes yet.
Please wait...